Nieuw lid (voor)inschrijving

Van plan je zoon in te schrijven in onze scouts of kom je eens proberen? Hoera!

Ledenstop

We mogen met trots zeggen dat onze scouts heel goed aan het draaien is en hier zijn we zeer gelukkig om, jammer genoeg is er ook een keerzijde aan deze medaille.
Omdat wij al een tijd kampen met een tekort aan leiding en een gebrek aan accommodatie kunnen we niet zomaar alle nieuwe leden aanvaarden. Vandaar hebben we gekozen voor een ledenstop bij de kapoenen, welpen en wolven (dat zijn alle takken met leden in het lager onderwijs). Deze ledenstop staat op 25 inschrijvingen per geboortejaar en kent een aantal voorwaarden.

• De ledenstop ligt op 25 inschrijvingen per geboortejaar. Dit om de continuïteit van de takken te verzekeren in de komende jaren. Uitzonderingen op het geboortejaar kunnen via mail gevraagd worden (bv. als kind op school jaar hoger/lager zit).
  • Er is een voorrangsregel voor leden die de voorbije jaren reeds ingeschreven waren.
  • Broers van deze reeds ingeschreven leden hebben ook voorrang.
  • Kinderen van oud-leiding van Scouts Windeke genieten ook van deze voorrang.
  • Als je als nieuwe kapoen zou willen proberen dan schrijf je jou net zoals de rest in via de voorinschrijving, zo claim je al een plekje op de lijst. Dat plekje blijft gereserveerd voor tweeactiviteiten. Daarna moet er ingeschreven worden of wordt het plekje vrijgegeven.

Bovenstaande voorrangsregels gelden tot 31 augustus, wie zich hierna inschrijft wordt behandeld als nieuw lid zonder voorrang.
Deze ledenstop is er enkel om het comfort, genot en de veiligheid van alle leden te garanderen en de kwaliteit van onze scouts te waarborgen. Hopelijk begrijpen jullie onze beslissing hierin.

Check hieronder of er nog plaats is in de tak waarin je jouw zoon wil inschrijven.

Tak Volzet
Kapoenen (2017) Nee
Kapoenen (2016) Nee
Welpen (2015) Nee
Welpen (2014) Nee
Wolven (2013) Nee
Wolven (2012) Nee
Jongverkenners (2010-2011) Geen ledenstop
Verkenners (2007-2009) Geen ledenstop
Jins (2006) Geen ledenstop

(voor)inschrijven en proberen

Bij takken met een ledenstop maken we in het begin van het werkjaar gebruik van voorinschrijvingen, hierbij kom je op een gesorteerde lijst terecht waarbij zij die het eerst inschrijven, het eerst een plekje zal krijgen/claimen binnen de tak. Hierbij gelden natuurlijk ook wel enkele voorrangsregels (zie ledenstop). Als je voorrang hebt spring je boven degene zonder voorrang op de lijst.

Leden die willen proberen schrijven zich net zoals de andere leden in via het onderstaande inschrijvingsformulier. Zij claimen dan al een plekje op de lijst en mogen na twee keer beslissen of ze zich inschrijven of niet. Gelieve dit zo snel mogelijk mee te delen om niet onnodig een plaatsje bezet te houden.

Na 31 augustus zal je op de hoogte gebracht worden of we een plaatsje hebben voor jou of niet.

Na de eerste twee activiteiten zal een mail gestuurd worden naar de nieuwe leden met daarin de info om officieel in te schrijven + info voor de betaling van het lidgeld.

De deadline van de voorinschrijving is 31 augustus!! Indien de tak nog niet volzet is mag je natuurlijk nog altijd inschrijven na de deadline.

Meer info over de eerste activiteiten vindt u begin september terug in het Stoffelke op onze homepagina.

Parraleltaken kapoenen, welpen en wolven

Bij de jongste leeftijdsgroepen werken we met paralleltakken, dit wil zeggen dat we twee 2 kleine kapoenen/welpen takken met elk 25 leden maken. Je kan bij de inschrijving (max 3) vriendjes doorgeven, wij doen dan ons best om deze samen in dezelfde paralleltak te steken.

Voor de eerste activiteiten van het jaar zal een voorlopige verdeling gemaakt worden die een definitieve versie krijgt van zodra we weten welke kapoenen/welpen/wolven zich effectief inschrijven.

Inschrijvingsformulier

Start hieronder de (voor)inschrijving. Let goed op dat alles ingevuld is zoals gevraagd!

In welke tak zit mijn zoon? Takken

Gegevens lid

Tak

Contactgegevens ouders

Voorrangsrecht

Meer info over het voorrangsrecht vindt u bovenaan bij ledenstop.

Vriendjes

Geef hieronder op bij welke vriendjes jouw zoon graag in de paralleltak zou willen zitten
    (max 3).

Privacybeleid

Ik heb het privacybeleid gelezen en ga hiermee akkoord

Vragen of problemen bij het inschrijven?

Indien u vragen of problemen heeft tijdens het inschrijven mag u altijd mailen naar inschrijvingen@scoutswindeke.be.