IMG_20220916_232307__01__01

Ben je 6 jaar (geboortejaar 2017 voor werkjaar 2023-2024), zit je in het eerste leerjaar of ben je ouder en heb je zin voor avontuur? Dan is scouting zeker iets voor jou! Wij zijn Scouts Sint-kristoffel, een jongens scouts te Scheldewindeke. Onze scouts is een plaats waarde leden centraal staan en waar gemotiveerde leiding er alles aan doet om uw kind de tijd van zijn leven te geven. Dit gebeurt meestal op zaterdag namiddag tussen 14u en 17u. (Er zijn natuurlijk uitzonderingen) Binnen de visie van scouts en gidsen Vlaanderen wordt uw kind bij ons uitgedaagd om zichzelf te ontplooien, en dat zowel op individueel vlak als in groep en in de samenleving. Dit alles gebeurt gaandeweg en de aspecten worden steeds mooi en evenwichtig verdeeld doorheen onze 6 takken. Deze takken zijn er zodat iedereen op zijn eigen tempo kan spelen en leeftijdsgenoten kan leren kennen buiten de schoolomgeving. Onze scouts biedt de perfecte atmosfeer om te ravotten, te verkennen en veel nieuwe vrienden te maken. Als je interesse hebt om je bij onze scouts te vervoegen of je hebt gewoon een paar vragen, aarzel dan niet en contacteer onze groepsleiding (groepsleiding@scoutswindeke.be). Zij zullen u met veel enthousiasme de gewenste informatie verstrekken.

Proberen

Waar wacht je nog op? Nog steeds niet overtuigd? Kom het gewoon eens proberen, volledig vrijblijvend! Kijk voor meer informatie over de activiteiten in het Stoffelke op onze homepagina.
Ook voor al je vragen kan je gerust langskomen of contact opnemen met de groepsleiding. Je kan twee keer komen proberen, vanaf de derde week vragen we om te beslissen. Als je eens wil komen proberen schrijf je jou gewoon in via de normale inschrijvingsmethode (zie hieronder).

Inschrijvingen

Lidgeld

Het lidgeld bedraagt €45 (werkjaar 2023-2024) hiervan gaat €42,50 naar Scouts & Gidsen Vlaanderen voor de verzekering van uw zoon, het overige geld gaat naar onze werking waarvoor we in ruil uw zoonlief een heel jaar lang op van fantastische activiteiten voorzien! Indien je inschrijft na 15 maart bedraagt het lidgeld €22,5.

Indien u met financiële problemen zit kan je tijdens de officiële inschrijving een vermindering van het lidgeld aanvragen (€11,60). U hoeft dit dan enkel aan te duiden, niets meer. Uiteraard wordt dit discreet behandeld.

Ziekenfondsen

De meeste ziekenfondsen betalen een deel van het lidgeld, kampen en weekends terug. Hiervoor informeer je best eens bij jouw ziekenfonds om te weten waarvoor jouw scoutser in aanmerking komt. Indien dit het geval is, bezorg dan gewoon het correcte formulier aan de groepsleiding of leiding van uw zoon.